søndag 28. juni 2009

Tur til Trondheim 27.06.09 og litt dagens...

Da har vi vært i Trondheim, nærmere sagt Stjørdal. Hege, Hedge og jeg reiste opp fredag formiddag med Diva, Wikci og Zahra.Vi ankom Midtkil "laksecamp" ved syv tiden. Det var en koselig camp langs Stjøra elven, med idyllisk natur rundt oss. Vi grillet litt mat og koste oss. Koselig med jentetur igjen. Natten ble lang og varm. Tynne maderasser, varm sommertemp. og snorkende jenter gjorde sånn at noen av oss tre sov dårligere enn andre. Jeg, for min del, kan ikke se å ha hørt at jeg selv har snorket, så det hele er nok bare en påstand! Lørdag morgen slo heten til igjen, og lysten til å stille hundene sank nok litt. Syns nesten det er uforsvalig å utøve noen "sportslig" aktivitet i over tretti grader. Men, med telt, spruteflasker og kuldeteppe gikk det hele ganske smertefritt. Wikci fikk HP, Diva ei rød og Zahra 4 beste champion med ck. Hun løp som vanlig veldig godt, og er en drøm å ha med seg. (bortsett fra det å tigge mat) Puma og Linus, Zahra's søster og bror fra Finland, kom også til Trondheim. Hyggelig å hilse på dem igjen.
På hjemturen stoppet vi og spiste mat og luftet hundene. En sånn tur går så alt for fort. Men det er jo et tegn på at man har hatt det hyggelig.
I dag, søndag var Zahra og jeg oppe hos Hege for å hilse på noen valpekjøpere. Kjempehyggelige mennesker, forresten. Da vi var der, ringte Malin meg. Hun var så bekymret for Milo. Halen hang, og ryggen var karpet, bust på ryggen hadde han, og magen var tidvis veldig spent. Jeg kjente at jeg nesten fikk panikk. Å goeste gutten min var syk... Jeg kom meg hjem i en viss fart for å sjekke status, og det som møtte meg, skremte meg. Jeg ringte vet., og fikk komme på en sjekk umiddelbart. -Tusen takk, Synnøve, og beklager at vi avbrøt bilturen i MG'n i det nydelige været.
Jeg var livende redd for at magen kunne ha dreid. Da vi kom dit, fikk jeg heldigvis IKKE rett. Puh... Han hadde kraftige mageknip, muligens forårsaket av H-melk i litt stor dose (gutten i huset skulle være snill) Gjett om jeg ble lettet da det ikke var værre. Han fikk smertestillende sprøyte samt en pasta som han skal ha 3 ganger daglig. Dietten er: Kylling og ris.
Nå i skrivende stund er Milo nesten i form igjen. Halen vifter, og han tigger etter mat, og det er et sunnhetstegn. Han blir nok liggende i senga mi i natt, just in case....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere